کلمات کلیدی
نوشته شده توسط : ساحل

امروزه کسب‌وکارهای اینترنتی بعد از طراحی وب سایت خویش برای آغاز بهینه‌سازی و سئو سایت‌شان نیازمند استراتژی محتوای قدرتمند و اصولی هستند. اولین و مهم‌ترین قدم برای پیاده‌سازی این راهبرد پیدا کردن واژه ها کلیدی سایت است. در این نوشتار شما را با بهترین ابزارهای پیدا کردن واژه کلیدی وب‌سایت در سنه ۲۰۱۹ آشنا خواهیم کرد.


اساس عملکرد سئو بر اساس واژه ها کلیدی جستجو شده است. در مرحله بعدی فاکتورهایی مشابه بهینه‌سازی صفحات، فرآوری محتوا باکیفیت، تجربه کاربر از سایت (UX)، قصد و هدف کاربر و چندین فاکتور سایر اهمیت دارند. کلمات کلیدی که شما برای سایت انتخاب می‌نمایید برای کامیابی سایت در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. گزینش کلمات کلیدی درست و مناسب همیشه راحت نیست. برای اینکه متوجه شوید یک واژه کلیدی برای شما مفید است احتیاج به اطلاعات زیادی دارید. اگر با ابزار پیدا کردن واژه کلیدی آشنایی ندارید. در پیوسته برای کمک به شما جهت درک بهتر اصول اولیه در ارتباط با آن روشنگری خواهیم داد. اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای مختلف به‌حدی است که تا به حال بسیاری از شرکت‌ها هزاران دلار برای جستجوی کلمات کلیدی سایت‌شان سرمایه گذاری می‌کنند. خوشبختانه ابزارهای زیادی هستی دارد که به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید با کدامیک از واژه ها کلیدی بهترین پیشه را برای استراتژی وب‌سایت خود سپریدن دهید.

اغلب دو نوع ابزار پژوهش کلمات کلیدی هستی دارد:

جستجوی واژه کلیدی مادر: از گروه “مادر کلید واژه‌ها” برای پیدا کردن کلید واژه مفید بهره‌گیری کنید. به طور مثال، گروه مادر: کفش و کلید واژه‌های مفید : کفش مردانه، کفش زنانه، کفش بچه‌گانه و…
جستجوی واژه ها کلیدی رقابتی: پیدا کردن واژه ها کلیدی که به سایت‌های سایر کمک می‌کند الی شدامد را مدیریت کنند.
پیشنهاد وب رمز: ۹ افزار آنالیز و تحلیل سایت در سنه ۲۰۱۹

پیدا کردن واژه ها کلیدی که چشم وهمچشمی بر روی آن بسیار است (کلمات رقابتی) موثرتر می‌باشد زیرا هدف تحقیق در ارتباط با کلید واژه‌ها یافتن کلمات کلیدی سودآور است. حال تنها چیزی که باید اتمام دهید ایجاد یک صفحه می‌باشد که واژه ها کلیدی که یافته‌ایم را در آن قرار دهیم و از مزایای آن‌ها بهره‌گیری کنیم. در این راهنما هر دو نوع کلمات کلیدی را پوشش داده‌ایم. اکثر این ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی با گرفتن خرج شغل می‌کنند و تنها تعداد کمی از آن‌ها مجانی می‌باشد. فهرستی از ابزارهای بیان شده در ذیل آمده است:

Google Keyword Planner
SEMRUSH (این لینک با پرداخت مبلغ 199 دلار پیشه می‌کند)
Ahrefs (برای 7 روز پرداخت مبلغ 7 دلار)
LongTailPro
KWFinder
SpyFU
SERPStat
بهترین ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی برای سئو در سال ۲۰۱۹:

۱. Google Keyword Planner
پیدا کردن واژه ها کلیدی - keyword planner

 

ابزار Google Keyword Planner یکی از ابزارهای محبوب و کلیدی برای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت می‌باشد. تنها انگیزه محبوبیت این آلت مجانی بودن آن است و به طور مستقیم با Google AdWords یکپارچه کردن شده است. برای به کارگیری این آلت باید یک حساب AdWords داشته باشید (که می‌توانید آن را به صورت رایگان برپایی کنید ولی برای به کارگیری این اکانت باید آن را شارژ نمایید) گرد از ویژگی‌های آلت Keyword Planner این است که اطلاعات دقیق آن در Google (بزرگترین موتور جستجو) هستی دارد که از نتایج جستجوی این کلمات در گوگل به دست آمده است. یکتا از محدودیت‌های این افزار این است که میزان جستجوی کلید واژه موردنظرتان را در موتورهای جستجوی دیگر نمایش نمی‌دهد. این ابزار احد از ابزارهای خوب و کلیدی برای شروع و برپایی راهبرد سئو و محتوا است. برای استفاده از دست موزه گوگل کیورد پلنر به این لینک مراجعه کنید.

۲. SEMRUSH
پیدا کردن کلمات کلیدی - semirush

ساده‌ترین دست موزه یافتن واژه ها کلیدی برای یک وبلاگ‌نویس SEMRUSH می‌باشد. برخلاف دیگر ابزارهایی که در آن شما نیاز به اضافه‌کردن گروه کلیدواژه مادر، برای آغاز تحقیقات خود دارید، (فقط باید URL خود را اضافه کنید یا URL رقیب‌تان را وارد نمایید)، سپس تمام واژه ها کلیدی که برای آن سایت رتبه‌بندی شده را پرتو می‌دهد. این مایه می‌شود که شما واژه ها کلیدی هم خانواده طولانی‌تر و کوتاه‌تر کلیدواژه‌ی موردنظرتان را انتخاب نمایید.

به طور نمونه :

کلیدواژه مادر: خرید هاست

long-tail : خرید هاست لینوکس ، خرید هاست ویندوز و…

short-tail: هاست.

شما می‌توانید جزئیات ریزبین در مورد احصاء ترافیک، گزارش موتور جستجو، ADSENCE CPC و بسیاری جزئیات سایر را که برای مدیریت کمپین خویش به آن‌ها نیاز دارید را در آلت SEMRUSH نگریستن نمایید.

برای دسترسی به دست موزه SEMRUSH به این لینک مراجعه کنید.

۳. Ahrefs
پیدا کردن کلمات کلیدی - ahrefs

Ahrefs یگانه از محبوب‌ترین ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی سایت است. مطلبی که درباره Ahrefs قابل توجه است، جزییات ریز آن مخصوصا در ارتباط با کلمات کلیدی می‌باشد. Ahrefs از اطلاعات clickstream بهره‌گیری می‌کند تا اثر دهد چه شمار کلیک از موتور جستو داشته‌اید. با بکارگیری این اطلاعات در نمودار‌های دانش، کمک زیادی به ما می‌شود، زیرا پرتو می‌دهد بعضی واژه ها از ترافیک زیادی برخوردارند اما شمار کلیک آن‌ها از سمت موتور جستجو بسیار مختصر می‌باشد. دلیل این است که افراد می‌توانند استجابت بعضی از سوالات خود را مستقیما از نتایج جستجو دریافت کنند. مثلا جستجو کردن در خصوص تاریخ زایش کسان مشهور. برای دسترسی به افزار Ahrefs به این لینک مراجعه کنید.

۴. LongTailPro
پیدا کردن کلمات کلیدی - longtail

LongTailPro یک نرم‌افزار تحت کلود (ابری) برای تحقیقات و یافتن واژه ها کلیدی و یکتا از محبوب‌ترین افزار در این لیست می‌باشد. این نرم‌افزار یگانه از ابزار‌های تحقیقاتی دربرگیرنده هزینه می‌باشد که می‌تواند به شما برای جستجوی واژه ها کلیدی برای سایت‌های خاص و با محصولات اختصاصی کمک کند. با استفاده از ورژن «پلاتینیوم» می‌توانید آنالیزهای دقیق و جزیی زیاد عالی برای کلمات کلیدی گوناگون گرفتن کنید. در ضمن افزار زیاد کاربردی جهت پژوهش درباره رقیبان دارد که می‌تواند به انتخاب واژه ها کلیدی کمک زیاد مهمی کند. برای دسترسی به ابزار LongTailPro به این لینک مراجعه کنید.

۵. KWfinder
پیدا کردن کلمات کلیدی - kwfinder

اگر شما به پیگیری یک دست موزه کاملا اختصاصی برای جستجوی واژه ها کلیدی هستید KWFinder برای شما بهترین گزینه می‌باشد. این آلت با رشد زیاد تند در زمینه سئو اخیرا به بازار پیوسته است. KWFinder به شما کمک می‌کند واژه ها کلیدی را جهت هدایت هدفمند ترافیک پیدا کنید. با به کارگیری سوالات مبتنی بر جستجوی واژه ها کلیدی، شما می‌توانید به سرعت واژه ها کلیدی دلخواه را بیابید. KWFinder هم پلن‌های مجانی و هم پلن‌های هزینه‌دار را به شما رهنمود می‌دهد. برای اغلب کاربران پلن اولیه (پلنی که باید برای آن هزینه بپردازید) مناسب‌تر می‌باشد. با این حال برای دیدن اثربخشی ابزار KWFinder از حساب مجانی کاربرد نمایید.

برای دسترسی به دست موزه KWFinder به این لینک مراجعه کنید.

۶. SpyFu
پیدا کردن کلمات کلیدی - spyfu

SpyFu گرد از بهترین محصولات نرم‌افزاری سئو تارنما در بازار می‌باشد. اگر شما برای آنالیز سایت خود در تلاش هستید و می‌خواهید از رقبای خود پیشی بگیرید این آلت بسیار سودمند و کاربردی است.

مواردی که لازم است در ارتباط با SpyFu بدانید:

کاربردها
SpyFu برای دو انگیزه مهم زیاد مفید است.

افزایش دانش شما از شناخت واژه ها کلیدی قصد و پلت فرم‌های کلمات کلیدی رقابتی seo
کشف بازارهای نوظهور و یا بازارهایی که هنوز به آن ورود نشده است.
خصوصیات
SpyFu چندین ماژول دارد.

ماژول مقایسه وب‌سایت‌ها
ماژول تاریخچه کلید واژه
ماژول تاریخچه ثبت دامنه
ماژول کلمات کلیدی مرتبط
محدودیت‌ها
این برنامه در سنجش با برخی از رقبا، اصطلاحات خیلی عمیقی ندارد و می‌توان گفت محدودتر می‌باشد، هر چند که این باره در حال بهبود است. در ضمن اطلاعات آن به صورت ماهیانه آپدیت می‌شود و به صورت real-time نیست.

هزینه‌ها
پیشنهادات SpyFu به دو صورت، طرح قیمت‌گذاری اولیه و طرح آژانس می‌باشد.

طرح‌های اولیه
79 دلار و 99 دلار در ماه (اگر یک دوره یکساله خرید نمایید بیش از 40% تخفیف می‌گیرید)

طرح آژانس
999 دلار در ماه می‌باشد. SpyFu یک محصول جامع سئو است. می‌تواند جهت پژوهش در خصوص رقبا و همچنین پیدا کردن بازارهای جدید بسیار سودمند باشد.

برای دسترسی به افزار SpyFu به این لینک مراجعه کنید.

۷. Serpstat
پیدا کردن واژه ها کلیدی - serpstat

Serpstat گرد سایر از آلت پژوهشی برای جستجوی واژه ها کلیدی می‌باشد که در سال 2019 کشف شده است. این افزار در تعیین و شناسایی کلمات کلیدی مهم و اصلی به ما کمک می‌کند.

ابزار Serpstat جزئیات ذیل را به ما نشان می‌دهد:

میزان جستجو یا شدامد جستجو (Search volume)
رقابت
هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
امتیاز معضل واژه کلیدی (Keyword difficulty score)
شما می‌توانید براساس کشور خود در موتورهای جستجوی Google.com و یا Yandex جستجو نمایید. بخشی شامل نتایج درخصوص دشوار بودن کلمات کلیدی وجود دارد که ۱۰ صفحه وب اولیه که رده‌بندی شده‌اند را به همراه رتبه صفحه، ‌بک‌لینک‌های خروجی، و دامنه‌های بازگردانیدن شونده نشانه می‌دهد. وقتی مایل هستید رتبه واژه خاصی را ارزیابی کنید این گونه اطلاعات می‌توانند زیاد سودمند باشند. برای کلماتی که در PPC قرار دارند، صفحه واژه ها کلیدی SERPstat تمام دامنه‌هایی که برای واژه ها کلیدی شما در حال تبلیغ هستند را اثر می‌دهد. گرد از مواردی که غیرمعمول است، لیستی از بهترین ابزار‌ها برای پژوهش در ارتباط با واژه ها کلیدی می‌باشد. Serpstat برای تحقیق در باره کلمات کلیدی کسب وکارهای کوچک، ایجاد لینک‌های جدید و گسترش یک پلت فرم راهبردی کاربرد می‌شود.

قیمت‌گذاری
Serpstat جهت ثبت نام اطلاعات رایگان در اختیارتان پیمان می‌دهد، ولی بها آن ماهانه 19 دلار می‌باشد.





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: